POLSKA: zmiany w budżecie kampanii promocji energetyki jądrowej


W marcu 2012 r. Ministerstwo Gospodarki postanowiło promować za państwowe pieniądze energetykę jądrową w naszym kraju pod hasłem „Poznaj Atom”. W tym celu wyłonione zostało w przetargu konsorcjum wykonawców a na jej cel przeznaczone 18,2 mln zł na 2.5 roku.

Na początku 2013 r., po wydaniu 7,6 mln zł kampania została wstrzymana. Według jednych informacji z powodu błędu i braków odpowiednich zapisów w budżecie MG, zgodnie z innymi – z powodu niesatysfakcjonujących rezultatów tych działań. Naszym zdaniem jedno nie wyklucza drugiego.

W tej chwili MG opracowuje nowy budżet tej kampanii na rok 2013. Wiadomo jednak, że szykują się zmiany.

Planujemy realizować te działania według innej koncepcji, którą właśnie opracowujemy. Jest to konsekwencja sytuacji budżetowej Państwa i konieczności przyjęcia Programu Polskiej Energetyki Jądrowej przez Radę Ministrów

mówi Marta Lau, odpowiedzialna w Ministerstwie za kampanię „Poznaj Atom”.

Ministerstwo na pewno chce skupić się na działaniach w sieci i mediach społecznościowych – rozbudowywana jest strona internetowa kampanii oraz facebookowy profil. Będą także materiały edukacyjne dla uczniów i nauczycieli – film edukacyjny, internetowa gra o tematyce energetycznej „Energobiznes”, scenariusze pokazowych lekcji fizyki, liczne broszury i ulotki oraz programy do komputerowego wspomagania nauki i multimedialny pakiet szkoleniowy dla nauczycieli. Podobnie jak w zeszłym roku – zamierza organizować debaty i spotkania poświęcone energetyce jądrowej, angażować się w akcje edukacyjne jak również kontynuować relacje ze wszystkimi zainteresowanymi grupami odbiorców.

Odpowiadając niejako na oczekiwania samorządów lokalnych, nawiązaliśmy ścisłą współpracę z Ministerstwem Edukacji Narodowej, kuratoriami oświaty czy centrami doskonalenia nauczycieli, aby włączać do programów nauczania wiedzę z zakresu energii jądrowej

– mówi dalej przedstawicielka Ministerstwa.

Jednocześnie spółka PGE Energia Jądrowa – odpowiedzialna za działania związane z budową elektrowni jądrowej w Polsce wybrała agencję PR do wspierania marketingowego realizacji swoich działań. W przetargu PGE Energia Jądrowa zwyciężyła firma Profile. To druga próba koncernu do zatrudnienia agencji. Pierwszy przetarg ogłoszono w październiku 2011 r., jednak wiosną 2012 r. go unieważniono. PGE EJ argumentowało decyzję między innymi startem rządowej kampanii „Poznaj Atom”.

Spółka tym razem postanowiła jednak wyłonić agencje w przetargu niepublicznym i nie podaje też do wiadomości publicznej informacji o dokładnym zakresie i kosztach tego projektu. Kampania ponoć ma skoncentrować się na potencjalnych lokalizacjach i ich społecznościach.

Trudno domniemywać aby działania firmy marketingowej dotyczyły jakichkolwiek tajemnic, które należałoby chronić przed opinią publiczną.

Braku transparentności działań, zwłaszcza w obszarze tak kontrowersyjnym społecznie jak energetyka jądrowa, trudno zaliczyć jest do działań budowania społecznego zaufania.

Źródło: Proto


Jeżeli chcesz, podaj dalej:                     lub dołącz do nas na Facebooku oraz Google+    ----------------->
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Blip
  • Wykop
  • Blogger
  • Email